Bibliotek

Her kan du få hjelp til å finne informasjon og bøker du trenger til skolearbeid og andre interesser du har.

Skolen har et bra bibliotek i lyse, fine lokaler rett ved kantina. Her finner du bøker og lydbøker, tidsskrifter, filmer og aviser. Vi har også en del brettspill. På biblioteket kan du gjøre skolearbeid, lese, slappe av med venner og ha det hyggelig. Du kan også låne bøker, tegneserier og filmer med hjem.

Når du skal låne bøker kan du bruke vår selvebetjente utlånsmaskin. Da trenger du elevkortet ditt. Du kan også få låne bøker hos bibliotekaren.

Bibliotekaren heter Hege Melkevik, og trenger du hjelp til å finne informasjon fra internett, gode søketips, eller lurer du på noe om opphavsrett og kilder kan du spørre henne. Hun kan også hjelpe deg å finne bøker og andre kilder du trenger til skolearbeidet, ei kjekk bok å lese eller høre på, og en god film, eller bare ta en prat.

Søk i titlene i vårt bibliotek